Diner

Wok met eiernoedels, kippengehakt en groenten

Het is weeral eventjes geleden dat ik jullie van een nieuw receptje heb voorzien. We zijn druk bezig geweest in het huis en al onze moeite en hard werk heeft geloond. We zijn zo goed als (bijna) klaar met de ruwbouw! Enkel de vloer moeten we nog uitkappen en nog wat andere kleine klusjes. In oktober begint onze aannemer met de opbouw van onze nieuwe verdieping dus we zijn net op tijd klaar. Ondertussen ben ik ook wat in mijn klas bezig geweest om alles klaar te zetten voor maandag. Ik kijk ernaar uit om terug te beginnen werken. En dan heb ik ineens een excuus om niet in het huis te moeten werken ;-). Want eerlijk zoals ik ben, ik heb mijn portie afbreken, stenen scheppen en containers vullen, wel gehad! Ohja en tussen al dat werken door eet ik uiteraard nog steeds gezond, maar moet het de laatste tijd allemaal wel wat sneller gaan. Dus bij deze een snel wokgerechtje dat ik heb leren kennen via een vriendin van mij! Je zal zien dat er paprika in zit (normaal verdragen mijn darmen dit niet goed), maar het is zoete puntpaprika dit zou beter moeten zijn dan gewone paprika én ik neem nu voedingssupplementen die mijn verteringsproces helpen en die bepaalde voedingsstoffen beter doen verteren. In een volgend blogberichtje zal ik jullie hier wat meer over vertellen!

WOK MET KIPPENGEHAKT, EIERNOEDELS EN GROENTEN
Aantal personen: 4 personen
Ingrediënten
  • zak edamame bonen (diepvries delhaize)
  • 1 blik maïs
  • 1 zoete puntpaprika
  • 200 g kippengehakt
  • 4 nestjes eiernoedels
  • sojasaus (naar eigen smaak)
  • 2 lente ui
  • pindanootjes (naar eigen smaak)
  • peper en zout
  • olijfolie
Bereiding
  1. Ontdooi de edamame bonen. Snij de paprika in kleine stukjes.

  2. Bak het kippengehakt aan in een beetje olijfolie in de wok.

  3. Kook ondertussen de noedels gaar volgens de instructies op de verpakking.

  4. Voeg de paprika bij het kippengehakt en wok enkele minuten. Doe nadien de maïs, edamame bonen en lente ui erbij. 

  5. Voeg nadien de noedels nog toe. Voeg een goeie scheut sojasaus toe. Werk af met extra lente ui en crunchy pindanootjes. 

Smakelijk eten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *